شنبه 15 اردیبهشت 1403  
بيشتر
آخرین اخبار
1403/2/4 سه‌شنبه
با حضور حجت‌الاسلام نبوی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ پیام نور کشور
در مراسمی از زحمات حجت الاسلام دانش افروز تقدیر به عمل آمد و حجت الاسلام افلاکیان به عنوان مسئول نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور استان همدان معارفه شد.

.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان همدان، آئین تکریم و معارفه مسئول نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان همدان با حضور حجت‌الاسلام نبوی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ پیام نور کشور،حجت الاسلام دکتر حاجیلویی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان همدان، حجت الاسلام و المسلمین عبادی مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج استان، حجت الاسلام والمسلمین سبحانی مسئول نهادرهبری دانشگاه صنعتی، سرهنگ بقایی، بسیج اساتید استان، حجت الاسلام کاظمی مسئول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی؛ دکتررحیمی معاون فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا، و با حضور جمعی از روحانیان، معاونین نهادرهبری در سراسر استان، کارکنان، اساتید و دانشجویان  برگزار گردید.
حجت‌الاسلام سیدمحمود نبوی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور کشور در آیین تکریم و معارفه مسئول نهاد رهبری دانشگاه پیام نور استان همدان، با بیان اینکه همدان یکی از دانشگاه‌های پیشکسوت است، اظهار کرد: حدود پنج و شش سال پیش نیمی از دانشگاه‌های پیام نور کشور مسئول نهاد رهبری نداشتند. امروز حجت‌الاسلام افلاکیان که سابقه فعالیت در نهاد‌های مختلفی را دارد به‌عنوان چهارمین مسئول نهاد رهبری در این دانشگاه معرفی می‌شود.
وی با یادی از مرحوم آیت‌الله رازینی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های همدان، بیان کرد: نهاد رهبری در دانشگاه‌های پیام نور کشور به جز استان همدان تقریبا نو پاست، اما مایه امیدواری است که رؤسای دانشگاه‌ها با نهاد ارتباط خوبی دارند.
رئیس نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور کشور افزود: آقای افلاکیان از مسیول نهادهای باسابقه استان و همینطور کشور هستند و دارای سوابق درخشانی هستند، تصریح کرد: در دانشگاهای مختلف چهارمین رئیس نهاد هستند.
وی با بیان اینکه نهاد رهبری سه ماموریت هدایت،حمایت و نظارت را بر عهده دارد، خاطرنشان شد: بحثم رو با قصه ای از مرحوم علامه جعفری شروع میکنم ، قبل از انقلاب کنفرانسی در دانمارک تشکیل شد و از جامعه شناسان دنیا دعوت شد تا پیرامون بحث ارزش انسان حضور داشته باشند.

در ابتدای این مراسم رئیس دانشگاه پیام نور استن همدان با تقدیر از حجت‌الاسلام دانش افروز (سلگی) مسئول سابق نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه، تغییرات در این نهاد بسیار چشمگیر بوده است. 
دکتر محمدظاهری گفت: حجت‌الاسلام دانش افروز در مدت حضورشان در این دانشگاه به گونه‌ای رفتار کردند که شان و جایگاه نهاد رهبری به خوبی حفظ شد. وی با اشاره به اهمیت جهاد تببین گفت: در جریان اتفاقات اخیر کشور آنچه اتفاق افتاد بخشی بر گردن ما و نهادهای فرهنگی است اما انتظار است برای تبیین و پیشگیری آن از سوی نهاد تدبیری صورت گیرد.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حاجیلوئی محب مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان گفت: هدایت دینی و فرهنگی یک اصل ارزشمند است و این امر را تنها وظیفه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری  ندانید و همه باید در امر قدم بردارند.
 وی  با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص)، افزود: اگر هر استاد هنگام درس و در کلاس خود نکته ای هدایتگر  بگوید و مسیر زندگی دانشجویی را به معارف الهی عوض کند کاری بسیار بزرگ انجام داده است و این همان بحث دعوت به خدا و رسالت همه ما است.
حجت‌الاسلام علی دانش افروز، مسئول پیشین نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور همدان نیز اظهار کرد: دانشگاه پیام نور با نیت تحقق عدالت آموزشی شروع به کار کرد، دانشگاه‌ها را در شهرهای کوچک راه اندازی کرد و این اتفاق بزرگی بود.
وی افزود: دانشگاه پیام نور دانشگاه بی‌امکاناتی نیست و مشکلی در این زمینه ندارد اما از آنجا که شهریه محور است شاید جاهایی افت و خیزهایی داشته باشد، با همان ظرفیت‌های موجود سعی شد اهدافی که تعیین شده محقق شود.
دانش افروز بیان کرد: جلسات هم اندیشی، دانش افزایی و دوره‌های اندیشه تمدن‌ساز اساتید با رونق برگزار شد. این دانشگاه هیئت دانشجویی نداشت که شکل گرفت و از روزی که شکل گرفت منشأ خیر و برکاتی بود، هم‌چنین دوره‌های مختلف تبیینی در بحث جهاد تبیین در ایام اغتشاشات در این نهاد برگزار شد
حجت‌الاسلام ابراهیم افلاکیان، مسئول جدید نهاد رهبری دانشگاه پیام نور استان همدان، امروز 4 اردیبهشت‌ماه در آئین تکریم و معارفه مسئول نهاد رهبری دانشگاه پیام نور استان همدان، با اشاره به نقش سند بالادستی دانشگاه اسلامی اظهار کرد: سند دانشگاه اسلامی به عنوان یکی از راهبردهای اصلی نظام جمهوری اسلامی در مبحث تعلیم و تربیت آموزش عالی کشور قرار دارد، این مسئله جزء مهم‌ترین مأموریت‌ها و وظایفی است که در نهاد رهبری باید دنبال کنیم.
وی افزود: همانطور که حاج آقا دانش افروز و حاج آقا محمدی حاج آقا دوست‎پرور در این دانشگاه مأمن بودند، بنده هم تلاش می‌کنم راه آنها را ادامه دهم.
در پایان مراسم لوح تقدیر و سپاس از سوی رئیس نهادنمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاهها و همچنین حکم مسئولیت جدید نهادرهبری به ایشان اهدا گردید

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر