سه‌شنبه 28 فروردین 1403  
بيشتر
فرهنگی و دانشجویی
1394/8/18 دوشنبه
پیام ریاست عالی دانشگاه پیام نور به مناسبت همایش بین المللی میر سید علی همدانی

.

دکتر علی اصغر رستمی ریاست محترم دانشگاه پیام نور کشور، پیامی را به شرح زیر خطاب به ریاست دانشگاه پیام نور استان همدان و ستاد اجرایی همایش بین المللی میر سید علی همدانی ارسال نمود:

بسمه تعالی

تعامل و ارتباط کشورها با یکدیگر به طرق مختلف فرهنگی، اقتصادی وسیاسی انجام می پذیرد و در این میان فرهنگ به عنوان نمادی از تلاش نیک اندیشان در طی قرون و اعصار، پایدار ترین و ریشه دار ترین حوزه تعاملات جوامع بشری بوده است.

رشد فرهنگی از اهداف متعالی همه اندیشمندان است و برای وصول این مهم و پاسداشت آن ضرورت دارد ریشه ها و اصالت ها به نحو احسن شناخته شود و تأمل بر احوال گذشتگان و بزرگان علم وادب و معرفت چراغ راه آیندگان قرار گیرد.

تعاملات فرهنگی وادبی از دیرباز موجبات نفوذ کلام و سخن و ادب ایرانیان در اقصی نقاط جهان رافراهم نموده است .

دراین میان و در زمینه بسط وگسترش فرهنگ ناب ایرانی، اسلامی با مروری کوتاه بر تاریخ این دیار نام درخشان عارف نامدار میر سید علی همدانی ، چشم نوازی می کند.

تلاشهای بی شائبه آن عارف جلیل القدر موجب تربیت شاگردان فراوان در ایران، شبه قاره و تاجیکستان شده است و کماکان نیز راه و شیوه آن دانشمند فرهیخته مستدام است.

اکنون نیز بر خویش  می بالیم که دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی کشور در پاسداشت بزرگان علم، ادب وفرهنگ پیش قدم بوده واین بار نیز تمام تلاش خود را در جهت معرفی این عارف نامدار همدانی که ملقب به شاه همدان می باشد را معطوف نموده است .

در پایان ضمن تقدیر و سپاسگزاری از همه عزیزانی که در راستای هرچه بهتر برگزار شدن این همایش تلاش نموده اند، برای تمامی دوستداران فرهنگ این سرزمین آرزوی توفیق روزافزون دارم .


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر