شنبه 1 اردیبهشت 1403  
بيشتر
فرهنگی و دانشجویی
1397/7/2 دوشنبه
دیدار دانشگاهیان پیام نور با خانواده شهید مرصاد ( شهید علیرضا میرزایی مطلوب)
به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس

.

به همت اداره کل فرهنگی دانشگاه پیام نور استان همدان رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان، مسئول محترم نهادرهبری دانشگاه، مدیران ستادی و جمعی از کارکنان با خانواده شهید علیرضا میرزایی مطلوب دیدار کردند .
در این دیدار که با هدف تجدید میثاق با شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد اعضای دانشگاه با خانواده شهید علیرضا میرزایی مطلوب دیدار و با آرمان‌های شهدا  تجدید میثاق نمودند. در این دیدار دکتر صفی اله صفایی رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان، هدف از برگزاری این دیدار را دلجویی از خانواده شهدا و اعلام پیروی از آرمان‌های شهدا و رهبر کبیر انقلاب عنوان کرد.
صفایی ادامه داد: سرزمین پاک ایران نیز بیش از هر جای دیگر، مفتخر به داشتن ارزش های والا و اصیلی است که نمونه ی آن را در کمتر جایی می توان یافت. "فرهنگ ایثار و شهادت" یکی از ارزش ها است که هم زمان با تاریخ این سرزمین شکل گرفته و همیشه از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است. پس از واقعه ی عظیم عاشورا، اعتبار و ارزش این فرهنگ در نزد ایرانیان دو چندان شده و جنبه ی تقدس و الهی نیز به خود گرفته است. خانواده شهدا و ایثارگران مقام والایی در پیشگاه خداوند متعال دارند.دکتر صفایی اظهار داشت: خانواده شهیدان با اهدای بهترین عزیزان خود در راه دفاع از انقلاب و کشور کار بزرگ و عظیمی را انجام دادند.

 در ادامه این مراسم پدر و مادر شهید بزرگوار نیز با اشاره به خصوصیات اخلاقی شهید گفت: علیرضا میرزائی یکی از با وفاترین نیروهای علی آقا (سردار شهید علی چیت سازیان فرمانده اطلاعات و عملیات لشکر 32 انصار الحسین(ع) استان همدان) بود و علیرضا بسیار خنده رو و بشاش و کم توقع و خستگی ناپذیر بود و هر ماموریتی به ایشان میسپردن با آغوش باز از اون استقبال میکرد. زیاد با بچه ها شوخی میکرد و بگو و بخند داشت. یکی از این شوخی ها که به صورت دعا انجام میداد این بود میگفت دعا کنید دعای من بگیره ودعاشم این بود چون زیاد میموند تو منطقه و سربازهم بود میگفت من دعا میکنم شما هم آمین بگید.و دعاش این بود میگفت: الهی و ربی ترکشون قلیل و مرخصیون کثیر. میگفت: خدا کنه من یه ترکشی اندازه یه نخود بخورم و یک دو ماهی برم مرخصی و ادامه هم به ‏بیان سجایای اخلاقی و خاطراتی از این شهدای والامقام پرداخت‎.‎
در این دیدار لوح تقدیر، قابی از تصویر شهید که به دست دانشجوی هنرمند دانشگاه طراحی گردیده بود به رسم یادبود از سوی رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان به خانواده معظم این ‏شهید تقدیم شد‎.‎


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر